Den globala trenden är att allt fler annonsörer flyttar sina medieköp för hantera sina köp inhouse. När MediaMecca frågade över 300 marknadschefer, visar det sig att 38% redan helt eller delvis redan gör det, ofta i en hybridmodell i samarbete med mediebyrån. Undersökningen pekar på att trenden bara kommer växa sig allt starkare. För bland de som i dagsläget inte alls jobbar med inhouse för sina medieköp, planerar hela 62% att börja göra det!
Det finns många anledningar till den här förflyttningen. Under InhouseMediaDay – med premiär på Filmstaden Rigoletto i Stockholm under senhösten – ska vi lyfta fram orsak och verkan, gå igenom the does and dont’s liksom prata om vilka utmaningar det innebär och inte minst: Resultaten!
Programledare är Daniel Weilar och partners är Adform, Autopista, JCDecaux, Fieldstream Media, Filmstaden, Google och Smartclip.
Reservlista till InhouseMediaDay
Sedan i februari är premiären utsåld men dvill du ställa dig på reservlistan så skriv en rad eller två till Jocke Örnelid som är VD för MediaMecca: jocke.ornelid@mediamecca.se
Covid19-information
Vi följer givetvis FHM’s rekommendationer och direktiv. Vi återkommer med kontinuerlig information.