22 oktober: MalmoMediaDay

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Den 22/10 arrangeras den tredje upplagan av jättesuccén MalmoMediaDay inför ett utsålt Palladium i centrala Malmö. Agency Partners är Scream, Starcom, TBS och Wavemaker. Premium Partners är YouTube och Jernhusen Media

MalmoMediaDay är Öresundsregionens egen, stora branschdag! Annonsörer, byråer och mediehus som är partners samlas på anrika Palladium för en heldag och en alltid lika cool show med föreläsningar och intervjuer, diskussioner och inte minst: Möten och mingel.

Förra året var Sydsvenskan-journalisten Andreas Engström moderator (bilden), i år håller forskarna Erik Modig (bild från OOHMecca Sthlm 2019 med Erik som moderator) & Martin Söndergaard – båda verksamma vid Handelshögskolan i Stockholm – i dirigentpinnarna som programledare.

Två av de talare som fick högst publikbetyg förra året: Katarina Graffman (Doktor i antropologi) och Sara Mattsson (Partner Manager & Creative Lead, Google). Rubriken på Dr Graffmans föreläsning löd ”HELP! How can we understand young people and their digital behaviour?” och Sara tipsade utsålda Palladium om ”Kreativitet OCH effekt på 6 sekunder”

VIP-biljetter till MalmoMediaDay kommer att släppas efter sommaren. Jobbar du på en marknadsavdelning och vill gästa MalmoMediaDay? Skriv då en rad eller två till Jocke Örnelid som är VD för MediaMecca: jocke.ornelid@mediamecca.se

MalmoMediaDay samlar och trollbinder hela Öresundsregionens marknadsförare. Missa att inte vara med på plats genom att bli partner!

Ang. Covid-19 och MalmoMediaDay
Om FHM’s restriktioner kring Covid-19 så kräver, kommer vi arrangörer givetvis skjuta MMD lite på framtiden och till första kvartalet 2021. Vi håller dig och alla andra uppdaterade!

Share.

About Author

Comments are closed.