8 oktober: Premiär för InhouseMediaDay i Sthlm

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Den globala trenden är att allt fler annonsörer flyttar sina medieköp för hantera sina köp inhouse. När MediaMecca fråga över 300 marknadschefer, visar det sig att 38% redan helt eller delvis redan gör det, ofta i en hybridmodell i samarbete med mediebyrån. Undersökningen pekar på att trenden bara kommer växa sig allt starkare. För bland de som i dagsläget inte alls jobbar med inhouse för sina medieköp, planerar hela 62% att börja göra det!

Det finns många anledningar till den här förflyttningen. Under InhouseMediaDay med premiär på Nalen i Stockholm den 8 oktober, ska vi lyfta fram orsak och verkan, ​gå igenom the does and dont’s liksom prata om vilka utmaningar det innebär och inte minst: Resultaten!

Programledare är Daniel Weilar, co-host är W41 Agency Croup och partners är bla Google och Smartclip. 

Reservlista till InhouseMediaDay
Sedan i februari är premiären utsåld men dvill du ställa dig på reservlistan så skriv en rad eller två till Jocke Örnelid som är VD för MediaMecca: jocke.ornelid@mediamecca.se

Covid19-information
Vi följer givetvis FHM’s rekommendationer och direktiv. Om det så blir nödvändigt, kommer premiären av InhouseMediaDay skjutas fram en smula. Vi återkommer med kontinuerlig information.

Share.

About Author

Comments are closed.